2010. május 30., vasárnap

Etno

Etno. Ami először eszembe jut róla: szabadság, konvenciók mellőzése, virágminta, bőr, szőr, rojtok, népi motívumok. Egyre több helyen ütköztem bele ebbe az újra és újra visszatérő stílusba, ami végül engem is alkotásra késztetett. (lásd lenti kép)
Emellett elgondolkoztam rajta, vajon minek köszöntehő az újra virágkorát élő irányzat visszatérése? Mivel mostanában sokat foglalkoztam a gazdasági válság és a divat kapcsolatával, lehet már ennek köszönhetőek "összeesküvés elméleteim", de meggyőződésem, hogy van benne valami. A válság kapcsán olvastam egy érdekes cikket, miszerint háborús és gazdaságilag instabil időkben az emberek a biztonság, stabilitás és az igazi értékek felé fordulnak. És vajon mi jelenthetne nagyobb morális biztonságot, mint visszatérni a gyökerekhez, ami az öltözködést tekintve a népi motívumokban érhető tetten. Emellett ez egyfajta anti-globalizációs vonal is a különböző kultúrák jellegzetességeinek felelevenítésével.
Habár ami az öltözködést illeti, hozzám nem áll annyira közel ez a trend de élvezettel nézem ezt a "kultúrbombát" akár a különböző nemzetiségű magazinokban, akár az utcán.

1 megjegyzés:

  1. Köszi a bejegyzést...mintha nekem szólna...persze csak azért mondom, mert az összeállításból mindent elfogadnék és a leírás is valahogy illik rám.

    VálaszTörlés

Link Within

Related Posts with Thumbnails