2012. november 10., szombat

Milyen gyűrűt viselsz?

Azt hiszem mindenkinek van olyan ékszere, amelyet szinte mindig (vagy legalábbis nagyon gyakran) hord. Mert egyszerű és mindenhez passzol, mert kedves emlék, mert élményeket idéz, mert eszünkbe juttatja, akitől kaptuk. Sokaknak ez lehet egy pár szép fülbevaló, egyszerű nyaklánc vagy akár a jegygyűrű.

Nekem is van egy ilyen gyűrűm, amit 99,9 százalékban hordok, méghozzá valahogy úgy esett/ úgy szoktam meg, hogy a "gyűrűs ujjamon" hordom. Mintha... pedig nem... Nem tudom, miért éppen arra raktam, de "véletlenül" (véletlenek nincsenek!) ott maradt.

Történt is egyszer, hogy összefutottam az utcán egy rég nem látott ismerőssel és ahogy a kezemre tévedt a szeme, rögtön nekem szegezte a kérdést:
- Hát te meg milyen gyűrűt viselsz??
Én is a kezemre néztem, de nem kapcsoltam rögtön, mire gondolt.
- A barátnőimtől kaptam - hangzott az egyszerű válasz.
- Ó, azt hittem eljegyeztek.
És pottyant a fatantusz...
- Á, dehogy, mi, engem?! Nem! Dehogy!



(A gyűrűt amúgy azért kaptam, mert az egyetemen szoros barátság kötődött hármunk között. A két lánynak egymástól teljesen függetlenül volt egyforma gyűrűje és barátságunk megpecsételéseként valamint összetartozásunk jeleként arra gondoltak engem is meglepnek egy ugyanolyannal a születésnapomon.)

Azóta is sokszor eszembe jut a történet, ha a gyűrűre pillantok. És azóta is a gyűrűs ujjamon hordom. Most már tudatosan is, hisz ahogy másnak a jegygyűrű, nekem ez jelent életre szóló elköteleződést. Nem mintha ez azt jelentené, hogy nem szándékozom majd egyszer férjhez menni, de addig is, ez legalább olyan fontos szimbólum számomra. Egy kitüntetett gyűrű, egy kitüntetett ujjon, kitüntetett emberektől.
A barátságra!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Link Within

Related Posts with Thumbnails