2011. március 30., szerda

Interjú: ANNAEVA

Szombaton, mikor a NATI 100% PURE IDEA Showroomban találkoztam az ANNAEVA tervezőpárosával, Hachbold Annával és Kárpáti Évával, rögtön megragadtam az alkalmat, hogy egy rövid interjú segítségével jobban megismerjem és megismertessem őket. Miközben Éva a vásárlókkal foglalkozott Anna válaszolt a kérdéseimre.



Mikor gondoltál rá először, hogy divattervezéssel foglalkozz?

Ez talán álomszerűen hangzik, de óvodában. Kiskorom óta érdekelt, nem is akartam más lenni, talán csak takarítónő még. Egyébként lett is azóta egy családi vállalkozásunk, ami takarítással foglalkozik, úgyhogy végül mind a kettő összejött J Igaz, hogy nem voltam olyan gyerek, aki a babáinak varrogatott, de érettségi után már tudatosan kezdtem ezzel foglalkozni.

Éva nagyon sokáig foglalkozott esküvői ruhákkal, a New York-i Parsons Egyetemre is járt egy képzésre, ő szintén fiatal kora óta akart és foglalkozik is divattervezéssel. Neki egyébként a szülei is a szakmában vannak, így adott volt a dolog. Ahogy az én szüleim is, ők egy szépségszalonnal foglalkoznak, tulajdonképpen egy szépségszalonba születtem és sok mindent láttam a gazdag, fiatal vendégektől, ami gyerekként nagy hatással volt rám.

Hogyan vágtál bele?

Nagyon tudatosan készültem erre a pályára. Sima, német nemzetiségi gimnáziumba jártam, de végig erre készültem és érettségi után a KREA-ban kezdtem el tanulni a szakmát.

Mi volt az eddigi legmeghatározóbb divatélményed?

Ez jó kérdés! Ha ez annak számít, az számomra nagyon meghatározó volt, hogy amikor gyerek voltam sok fiatal nővel voltam körülvéve, akik ráadásul divatszerető, trendkövető emberek voltak. Talán ez volt a legmeghatározóbb. Aztán később persze az iskola, mint sok mindenkinél, főleg a jó tanárok. A KREA-ban pedig nagyon jó tanáraim voltak, akik nagy hatással voltak rám és a stílusomra.

Ki a kedvenc terveződ?

Évával közösen kedvenc tervezőnk – sajnos csak volt - Alexander McQueen, akinek figyelemmel kísértük a munkáját. Sarah Burton is tetszik, de ő természetesen teljesen más. McQueen tényleg olyan ember volt, akit nem lehet pótolni. A magyarok közül pedig a USE tervezői, akik tanáraink is voltak a KREA-ban.

Hogyan látod magatokat 5 év múlva?

Nagy terveink vannak. Azt gondolom, amiről eddig álmodoztunk, az ugyan kis lépésekben, de lassan megvalósul: végre mi meg fogunk tudni élni ebből a szakmából. Családos embernek képzelem el magunkat (Évának már három gyermeke van, én is tervezek) akik azzal foglalkoznak, amit nagyon szeretnek. Szeretnénk sikeres márkát létrehozni az ANNAEVA-ból. Közben külföldre is tekingetünk, ugyanakkor szeretnénk megfelelni a magyar nőknek, szeretnénk, hogy megismerjenek minket.

Szerinted mi az az öt ruhadarab, ami nem hiányozhat egy nő gardróbjából?

Azt hiszem elengedhetetlenek a variálható alapdarabok, melyeket akár hétköznapra, akár alkalomra kiegészítőkkel lehet alakítani. Nőtől és személyiségtől függ. Nyilvánvaló, hogy ezek közé tartozik egy szép kabát, cipő, a kis fekete, de ezek függenek a viselőjüktől.

Divattippek a tavaszra

Én azt tudom ajánlani, amit mi csináltunk idén tavaszra. Ezek azok a típusú ruhák, melyeket csak fel kell venni és máris egy kész öltözék, amit a kiegészítőkkel variálhatunk. Kényelmes ruhák, színesek is akár, de ez a bézs – fehér stílus is nagyon menő, amit mi csinálunk, vagy akár a neon színek. Lényeg a kényelem és, hogy passzoljon a viselőjéhez.







Imádtam ezt a táskát. Igazi tavaszi darab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Link Within

Related Posts with Thumbnails