2012. szeptember 19., szerda

Marie Claire Fashion Days

Óriási kihívás és lehetőség előtt áll az a huszonöt magyar fiatal tehetséges tervező, akik fennakadtak a rostán és bekerültek a Marie Claire az Év fiatal divatterezője pályázat 25 döntőse közé.


- Nagyon fontosnak tartom, hogy ne csak a külföldi tervezők márkáit ismerjük, de legyenek sikeresek a magyar tehetségek is - jelentette ki Pataki Ági producer.
Az egykor oly népszerű modell ott ül az ítészek között a Marie Claire Fashion Days által meghirdetett, legjobb fiatal magyar divattervezőt kutató versenyen. Pataki Ági szerint ma a tehetség már nem elég a sikerhez, ezért is fontosak az ugródeszkák.
- A sikernek két fontos összetevője van: az egyik persze a tehetség, de a másik a hírnév, az ismertség. Az Év fiatal divattervezője pályázat első lépés lehet a divattervezői karrier felé vezető úton - mondta, majd hozzátette: a magyar divatvilágban számon tartott esemény jó referenciát ad és akár a nemzetközi piacon is hivatkozási alapot jelenthet.
Az október 5-7. között zajló Fashion Days pályázatán 3 kategóriában hirdetnek majd nyertest:
A szakmai díjat a zsűri által legjobbnak ítélt ruha kapja, a főtámogató is kiválasztja a számára legkedvesebb pályaművet, s az idén újdánság, hogy a Marie Claire olvasói is szavazhatnak, mely alkotás tetszik nekik a legjobban, így megszavazhatják a közönségdíjas versenyzőt.

Szavazni október 3-ig lehet a www.marieclaire.hu weboldalon.

László Krisztina, a Marie Claire főszerkesztője bevallotta, a sok tehetséges fiatal alaposan feladta nekik a leckét.
- Nehéz volt kiválasztani a legjobb huszonötöt a beérkezett több száz pályamű közül, hiszen az összes induló nagyon magasra tette a lécet. Nem csak ötletes, eredeti alkotásokkal találkoztunk, de a ruhák kivitelezése is remek volt - magyarázta a szakember, aki elárulta: a versenyben lévő darabok közül jó néhányat ő maga is szívesen viselne.
- Az indulók bátran szabadjára engedték a fantáziájukat, de emellett olyan ruhákat terveztek, amelyek a legtöbbet hozzák ki egy női alakból és jól állnak viselőjükön - fűzte hozzá László Krisztina.
Az év fiatal divattervezője pályázat zsűritagjai mind elkötelezett hívei a magyar divatnak, és figyelemmel kísérik a hazai dizájnerek munkásságát. Idei hívószavunk az alakformálás - méghozzá a szabásvonalak, a színek, a sajátos anyaghasználat segítségével.




Szakmai zsűri: Pataki Ági, producer, Füzes Eszter, USE Unused dizájnere, László Krisztina, a Marie Claire főszerkesztője, Laczkó Mónika, a Marie Claire divatszerkesztője, Verebélyi Dorottya, a Dreft képviseletében.



Forrás: Just Creative




2012. szeptember 7., péntek

Variációk ékszertárolásra

Hol van a pávatollas nyakláncom, ami olyan jól megy a kék ruhámhoz???

Doboz 1, doboz 2, doboz 3, kis állvány, polc... nyaklánc sehol. Mindjárt indulnom kell!!!
Még egyszer: Doboz 1, doboz 2, doboz 3, kis állvány, polc...
Na jó, keresek valami mást, persze nem lesz ugyanolyan, de sietnem kell.

Ismerős szituáció? Velem szinte nap, mint nap előfordul legyen szó nyakláncról, gyűrűről, fülbevalóról, bármiről... Úgyhogy most összegyűjtöttem a legötletesebb ékszertartókat az átlátható és mutatós rendszerezés jegyében. Barkácsolásra fel!







Ez az egyik kedvencem! Elképesztő, mi  mindenre használható egy reszelő!


Ez pedig a másik kedvencem: kiszuperált gereblyéből nyaklánctartó...







Képek forrása: Pinterest




2012. szeptember 6., csütörtök

Kampányképek, melyektől megjön a kedvem az őszhöz

Akris

Alexander Wang

Burberry


Escada

Hermes

Hugo Boss Orange

Hugo Boss Hugo

Kurt Geiger

Liu Jo


Longchamp

Massimo Dutti

Pablo

Sonia Rykiel

Tom Ford


Képek forrása: www.fashionologie.com













2012. szeptember 4., kedd

Kötelező olvasmány

Ines de la Fressange
Sophie Gachet

PÁRIZSI SIKK
Szórakoztató stíluskalauz a francia divat nagyasszonyától

Már régóta szemezgettem vele az amazonon, de valahogy elmaradt a vásárlás. Aztán láttam, hogy időközben magyarul is megjelent, de még mindig váratott magára. Aztán a minap nem volt túl jó kedvem, olyan tipikus nap volt, mikor úgy minden összejön. Igazából nem tudod megfogalmazni, mi a gond, de nem jó. Betévedtem egy könyvesboltba, gondoltam, ha szép fotós, lakberendezési vagy divat albumokat nézegetek az feldob (a női lélek...:) ) És megint szembetaláltam magam a könyvvel. Leültem vele az egyik fotelba és lapozgatni kezdtem. Már az első néhány oldal mosolyt csalt az arcomra, azon a napon először, így úgy határoztam eljött az idő a könyvvásárlásra! Nem bántam meg! Könnyed, vidám, bohókás, stílusos és végtelenül franciás (vagy inkább párizsi) a szó legnemesebb értelmében. Tényleg kötelező mindenkinek, aki egy kicsit is rajong a párizsi stílus iránt és szeretne bepillantást nyerni az ott élő nők budoárjának kulisszatitkaiba.









2012. szeptember 3., hétfő

Újrabútor

Töretlenül hódít és én töretlenül szeretem ezeket a kreatív, környezettudatos és gyönyörű bútorokat, melyek közönséges raklapból készültek. Persze fontos a szakszerű lekezelés mielőtt a lakás ékévé válnak, de ezután határt csak a képzeletünk szabhat.

Nagyon tetszett, mikor megláttam, hogy az Ourstyle Pop-Up üzleteket is raklap bútorokkal rendezték be, illetve a KOMOD-os lányok showroomját is ezek díszítik.

Ourstyle Pop-Up Store
Forrás: Ourstyle Facebook oldala

KOMOD showroom
Forrás: KOMOD Facebook oldala

Önmagában egy natúr raklappal minimalista és modern, kicsit ipari hatást érhetünk el, én jobban szeretem egy kis vagány romantikával fűszerezni. (hm, azt hiszem ezt a két szót együtt még nem használtam, de talán ez fejezi ki legjobban a stílusom)






Persze nincs új a nap alatt... Az Álom Luxuskivitelben című klasszikusban Holly Golightly bohókás lakásának nappalijában is egy natúr fadoboz szolgál dohányzóasztalnak. (Ó és az a kádból eszkábált kanapé... Haladók kipróbálhatják. Bár azt hiszem nem lenne szívem szétvágni egy olyan igazi lábas kádat.)



Képek forrása: Pinterest








2012. szeptember 1., szombat

Rebirth

Bizony rég született új poszt, és már jó ideje tervezem, hogy beszámoljak a kihagyás okairól. Előrebocsátom, ez most inkább személyes poszt lesz, de úgy érzem, szükség van rá…
A blog rendszeres olvasói tudják, hogy az elmúlt közel fél évet Londonban töltöttem. Marketing szakmai gyakorlaton vettem részt Emesha-nál illetve egy divat- és életmód magazinnál (THE HUB). Jó tapasztalat volt mind a gyakorlatok, mind maga London és sok mindent megváltoztatott bennem a divattal, öltözködéssel és az egész iparággal kapcsolatban.
Mikor megérkeztem az első „sokk” az volt (pedig nyilván tudtam, hogy ez lesz, mégis élőben teljesen más), hogy Londoban tényleg ott vannak testközelben a legnagyobb márkák, akár az utca emberén, akár az üzletekben. Teljesen más az utcakép, de erről már olvastunk sokszor sok helyen: kint mernek öltözködni az emberek, itthon kényelmesebb a szürke észrevehetetlenség. De most nem szeretném ezt fejtegetni… Szóval tényleg eszméletlen volt, hogy csak besétálsz a Harrods-ba és végigtapizod a friss, ropogós, új kollekciós darabokat, melyeket korábban csak a style.com divathét összefoglalóiban láttál. Fantasztikus volt, mikor a magazin szerkesztőségében csak úgy repkedtek a Max Mara, Prada és Dolce&Gabbana táskák, itt egy Marc Jacobs nadrág, ott egy Christoper Kane, vagy épp egy Matthew Williamson ruha. Közben jött a divathét is, ahol több showra is meghívást kaptam: öröm, tombolás, lebegés, igazlom és megint öröm:) Fantasztikus volt élőben ott lenni a helyszínen, fashionisták, fotósok, bloggerek, modellek mindenütt és persze a showk…

Aztán telnek a hetek és valahogy elmúlik az első varázs. Megállsz egy pillanatra, mikor meglátsz két tizenegykétéves lánykát harmincas nőnek öltözve, partysminkben, iPhonnal a kezükben. Döbbenten nézed a szeméthalmot a Primark előtt (és sokszor az üzletben is), ahol mivel olcsó és trendi hetente cserélgetik az emberek a ruhatárukat, így totálisan elértéktelenedik az egész és sokkal inkább hasonlít szemétgyárra, mint ruhaüzletre. Az utcán a punkos lányban inkább már a polgárpukkasztás vágyát semmint az egyéniséget látod, mindezt fokozzák a magazinok, ahol a nemtelen modellek félmeztelenségét művészetként próbálják eladni, végül az i-re a pontot az teszi fel, mikor az egyik fast fashion üzletből bódultan lépsz ki a tömény „kínais” műanyagszag miatt… Tényleg ez lenne a divat egyik fővárosa és maga a divatipar? Sajnos sokszor igen, hisz attól, hogy fizikailag közelebb vannak a minőségi luxusdarabok nem biztos, hogy egyúttal elérhetőbbé is válnak, vagy attól, hogy nagyobb a kínálat, nem biztos, hogy jól választunk. És jött a mély kiábrándultság… 

Jó darabig tartott, míg megemésztettem az egészet és ki tudtam emelni végül azt a szeletet, ami mégis feltölt, amit értékesnek látok és szeretek, és persze amiről érdemes írni. Mindebben pedig nagy szerepe volt Emeshának is, akinek ugyan Londonban van a székhelye, származását tekintve mégis a magyar divatipar (ha lehet ilyet írni) méltánytalanul keveset látott szereplője.

Ez az új vonal, amit bennem London felerősített, és amit a blogon keresztül is hirdetni szeretnék pedig a TUDATOSSÁG, így csupa nagybetűvel. Ebben benne van környezettudatosság, testtudat, minőség, érték és stílus egyaránt. Nem vagyok hajlandó a szemétgyár részévé válni. Mindez nem azt jelenti, hogy mostantól mindenki hordjon biopamutot – ebben amúgy nem hiszek. Nem hiszem el, hogy létezik annyi biopamut a világon, amennyit megpróbálnak ezen a néven eladni. Azt sem jelenti, hogy csakis fair trade afrikai anyagokat vásároljunk, hisz mindenkinek más a stílusa, pl.hozzám sem passzol ez a vonal, de hiszem, hogy ha mindenki csak egy picit jobban odafigyel és tudatosabban vásárol, az jót tesz a környezetnek, az utcaképnek és talán sikerül kicsit megfékezni az olcsó és kizsákmányoló távol keleti bérmunka terjedését is. És ehhez tényleg nem kell más, mint egy kis gondolkodás mielőtt a kasszához visszük a 683-dik kis felsőt (amire amúgy egyáltalán nincs szükségünk) csak mert a kirakatban ott virít a SALE felirat. És akkor mi van?!? Kell egy felépített, de legalábbis tudatosan eltervezett gardrób, amit ha úgy adódik, kiegészítünk, de ez nem jelent nonstop vásárlást.



A gondolkodásért cserébe mit kapunk? Egy átlátható és stílusos gardróbot, megtakarított időt és pénzt, és ami talán a legjobb: visszakapjuk a vásárlás örömét és a ruhák értékét! Mennyivel jobb érzés magunkhoz szorítani a régóta kinézett, jól szabott, minőségi anyagból készült, tartós holmikat, amire már jó ideje spórolunk, mint egy fullasztó, műanyag tucatcuccot, ami ott van minden sarkon. Ez nem jelent persze teljes bojkottot a fast fashion üzletek ellen, én is vásárolok ott, a hangsúly az arányokon van.
Szívügyemmé vált ez a tudatosság, a természetes anyagok, a hazai tervezők előnyben részesítése, a minőség keresése mindezzel pedig szemünk, lelkünk, testünk kényeztetése.
És ha már a kényeztetésnél tartunk, a blog neve is módosul kicsit:
Clothes for love…
… and more.
Ahol az „and more” arra utal, hogy szívesen közzéteszek majd gasztronómiával, életmóddal, lakberendezéssel kapcsolatos posztokat is.
Készül az új design is, de nem bírtam kivárni. Újra van bennem kedv, élet és rajongás!
Remélem ezután is a blog olvasója maradsz, sőt egyre többen leszünk, akik hirdetik és képviselik ezt a tudatosságot.
További jó olvasgatást!




Link Within

Related Posts with Thumbnails